Aquestes tres paraules han estat el leitmotiv del Mercat des del primer dia, i sens dubte resumeixen el que ha volgut ser aquesta atípica edició del Mercat de Musica Viva de Vic. Per poder vendre qualsevol bé o servei tots el manuals de màrqueting expliquen que per tenir èxit és necessari equilibrar al màxim les “4P”: “PRODUCT, PRICE, PLACE i PROMOTION”

El producte (+Música) ja el tenien, dies i dies de confinament han endarrerit estrenes, llançaments, promocions i concerts. Vaja, que els artistes estan quasi tots que s’estrenen a sobre.

El preu, la bona música, la bona cultura en general, no té preu. I, en aquest cas, a més, tant les actuacions en streaming com les presencials eren d'accés gratuït.

El lloc,  (+A prop) on més a prop que lliurar el producte al dispositiu mòbil, a l'ordinador personal o a la tele,  tot estant al sofà de casa?

La promoció (+Mercat) a l’abast digital de tot el sector, en un espai de treball que fos útil als managers, als artistes i als responsables de programació, en un Mercat més internacional que mai, al no estar limitat en l’espai físic.

Les jornades de treball portades a terme íntegrament en l’espai virtual, Pitchings on-line, Webinars de debat i formació, Speed meetings virtuals, i els concerts, tant els enregistrats com les actuacions presencials, han servit per aconseguir que aquest Mercat sigui el que pretenia ser des del primer moment, una eina dinamitzadora del sector musical i un d’aparador a tots els artistes que hi han participat.

Podríem dir que l’equip gestor del mercat amb l’Oriol Roca i en Marc Lloret al capdavant, ha aconseguit equilibrar les quatre “P” i superar amb nota el repte de gestionar un model nou de Mercat virtual en un moment de tantes incerteses en el sector cultural.

L’espectacle inaugural del Mercat va anar a càrrec de la Maria Arnal i en Marcel Bagés,  oferint-nos un concert pensat visualment per ser emès per televisió, en el que les ombres i les llums donaven força als  ja per si intensos temes del seu nou treball (encara sense títol).

La resta de concerts virtuals, més de 30 propostes en total, es van començar a enregistrar les dues darreres setmanes d’agost i s'han anat posant a disposició dels professionals acreditats i del públic a la web del Mercat entre els dies 14 i 19 de setembre, a raó d’entre vuit i deu propostes diàries.

A aquests enregistraments a porta tancada hi van poder assistir un petit nombre de convidats, i a una d’aquestes jornades pertanyen les fotografies de la proposta musical a la bateria de la Nerea Bassart Trio, la trompeta d’en Carlos Sarduy , l’estil inconfusible de Renaldo i Clara i la força de Nakany Kanté.

Les jornades presencials d’aquesta edició s’han portat a terme en 4 espais a l’aire lliure amb aforament restringit, i en els que les mesures COVID marcaven el ritme de les entrades i sortides dels espectadors.

Com en tot Mercat hi havia molt per triar, i nosaltres vam gaudir de les actuacions dels germans Júlia i Pau Serrassola donant veu  al grup Ginestà, les lletres plenes d’imatges del quintet Blaumut, la proposta pedagògica i d'animació infantil de The Penguins (Reggae per xics), el Somriure i les “Contradiccions“ de  l’Anais Vila, els temes de “la debutant” Le Nais en format trio, la mallorquina Maria Jaume salant el gran escenari de la Plaça dels Màrtirs, la Joana Serrat, la Marta Delmont, el Roger Usart i en  Matthew McDaid donat forma i música al “supergrup”  folk-country Riders of the Canyon i per posar punt final al MMVV 2020 vam assistir a l’actuació elèctrica i electrificant del compositor Pau Vallvé.

Compra les nostres fotos

Vols comprar alguna de les fotografies de Photopass.cat? Totes les imatges publicades al web es poden adquirir sense marca d'aigua i en diversos tamanys.

Més informació i preus